Pri definiranju posameznih akcij in popustov, je treba previdno in natančno postaviti želene cilje, saj je sistem odprt in omogoča veliko možnosti. Spodaj je zbranih nekaj načinov, s katerimi lahko kupce vključite v sistem ugodnosti, so pa znotraj teh na voljo različne kombinacije, omejitve in specifike.
Popust na računu, ko vrednost računa doseže neko vrednost
Procentualni popust na znesek računa
Primer, ko na računu dobimo 10 % popusta, ko je znesek računa večji od 50 €.
Vrednostni popust na znesek računa
Podobna varianta kot prejšnja, s tem, da namesto popusta v odstotku, od zneska računa odštejemo določen znesek popusta. Primer, ko ob nakupu nad 100 € od zneska za plačilo odštejemo 15 €.
Popust na vse artikle z izjemami
Primer, ko na določen dan in/ali ob določenih urah ponudimo 15 % popusta na vse artikle, z izjemo določenih skupin (npr. časopisi, cigarete,…).
Ob nakupu npr. 3 artiklov določene skupine, se tretjega, najcenejšega dobi zastonj
To bi pomenilo, da ko imamo 3 artikle določene skupine, bi bil en (najcenejši) zastonj. Če bi hoteli namesto 100 % popusta dodeliti tretjemu artiklu 50 % popust, bi lahko spremenili želeni odstotek itd.
3 za 2
Podoben primer, kot prejšnji, s tem, da če kupimo 2 ista artikla, tretjega prejmemo zastonj.
Popust za določene stranke ob določenih dnevih in za določene ure dneva
To bi bil tipičen primer akcij »popust za upokojence«, »študentski popust« … Definiramo skupino strank, vpišemo na izbrane stranke neko določeno šifro skupine, ki lahko pomeni upokojence. Dodatna nastavitev je, da ta popust velja npr. samo ob torkih od 9:00 – 21:00.
Popust na osnovi cenikov
Za izračun popusta se lahko uporabi določen prodajni cenik artiklov.
»Happy hour«
Primer, ko na hiter in enostaven način izvedemo prodajno akcijo »happy hour«. Se pravi, ko želimo ob določenih urah dneva ali dnevih v tednu, mesecu… prodajati po določenih cenah ali z določenimi popusti (op.: naziv »happy hour« se vsaj v angleško govorečem svetu uporablja pri prodaji alkoholnih pijač v gostinskih lokalih in kot tak morda ni povsem primeren za tovrstne akcije).
Artikel kot darilo ob nakupu
Prodajna akcija, ko ob nakupu nad neko vrednostjo računa, podarimo določen artikel oz. lahko ga prodamo za simbolično ceno 0,01 €.
Kuponi za ugodnosti
S »Kuponi za ugodnosti« dodeljujemo popuste ob prodaji blaga na način, da kupec pridobi popuste samo tako, da predloži ustrezen kupon. Najbolje je, da je na kuponih natisnjena črtna koda, ki se ob prodaji skenira z ustreznimi čitalci.
Kupone se lahko objavlja v časopisih, reklamnih letakih, pošilja kupcem na mail, itd.
Kode na kuponih so lahko:
- Univerzalne – ena koda je natisnjena v več primerkih, vsi kupci dobijo eno kodo,
- Posamezne – vsak kupec lahko dobi svojo unikatno kodo.
Kartice ugodnosti
Pri tem gre za sistem popustov, ko se te nabira na t. i. kartico ugodnosti. Gre lahko za prave kartice, na katerih je natisnjena črtna koda, lahko so to samo nalepke s črtno kodo... Kartice so individualne, se pravi vsak kupec ima svojo.
Če uporabljamo ta sistem, potem se doseženi popusti ne obračunajo takoj na računu, temveč se vrednosti popustov prištevajo k vrednosti na kartici. Te vrednosti pa se lahko potem koristi ob plačevanju računa.
Nabiranje točk (vrednosti popusta) na kartico ugodnosti ob nakupu
Primer, ko za določene artikle ponudimo določen odstotek popusta, v kolikor kupec predloži kartico.
Darilne kartice
Darilne kartice pomenijo menjavo »denarja za denar«. Podobno kot pri darilnih bonih ne nastane davčna obveznost, ko kupec vplača nek znesek na darilno kartico, temveč šele potem, ko s tem opravi nakup blaga. Tudi delovanje in namen darilnih kartic je podoben darilnim bonom, razlika je v tem, da z darilnimi karticami zneski vplačil in plačevanja računov niso omejeni na neko vnaprej določeno vrednost. Tako so vplačila na darilne kartice poljubna, prav tako plačila s temi karticami so do zneska na kartici in se ne zaokrožajo.