Kateri strahovi v resnici strašijo sodelavce ob uvajanju sprememb? 25. 5. 2017

Kateri strahovi v resnici strašijo sodelavce ob uvajanju sprememb?
Tokrat vam ponujamo zgodbe treh kolegov s področja financ, računovodstva in kontrolinga, ki so se srečali z novim načinom dela, ki ga uvaja digitalizacija in vsak po svoje doživeli strah pred spremembami. 
Njihova vodstva so se za spremembe odločila, saj jih je prepričala bolj racionalna poraba sredstev, avtomatiziran proces zajema podatkov in občutek, da »hodimo v koraku s časom«. Zaposleni v tem vidijo nepotrebno spremembo načina dela in ustaljenih vzorcev na delovnem mestu. V praksi se pojavljajo trije tipi strahov:

STRAH 1: Strah pred izgubo službe.

Tina je zelo izkušena računovodja v srednje velikem trgovskem podjetju. Pozna vse artikle, sodelavce in »finte«, kako pripravljajo bilance in rešujejo probleme, da je njihova trgovina varčna in deluje skladno z zakonodajo. Tina ima več kot 25 let delovne dobe in nikoli še ni iskala nove službe. Dobila je e-sporočilo z naslovom – »Uvajamo nov program, ki bo skrajšal čas dela v računovodstvu za 30 %«. Takoj je pomislila – kaj pa moja služba, ali bom še potrebna?
Vodstvo bi moralo pristopiti drugače. Pomembno je, da Tini predstavijo, da vizijo in strategijo, ki stoji za uvajanjem programa in odgovorijo na štiri ključna vprašanja, ki Tini zagotovijo varnost:
  • Zakaj točno uvajamo spremembe?
  • Kaj točno pomeni sprememba za vsako skupino zaposlenih?
  • Kako točno bodo zaposleni videli spremembe?
  • Zakaj točno takšna odločitev?

STRAH 2: Strah zaradi povečanega obsega dela.  

Miha je pred 5 leti naredil tečaj računovodstva in se nato kmalu zaposlil v manjšem podjetju, ki se ukvarja z oglaševanjem. V teh petih letih je Miha pridobil dovolj izkušenj, da lahko samostojno vodi račune. Ker se je podjetje v zadnjem času zelo razširilo, potrebujejo konkretnejšo programsko okolje za računovodstvo delo. Na sestanku Miha izve, da se je vodstvo dokončno odločilo za vpeljavo novega, boljšega računovodskega programa, s katerim bo oddelek za računovodstvo lahko bolj učinkovit. Do konca sestanka Miha razmišlja le še naslednje – kako mi bo uspelo sprotno delo opraviti na programu, ki ga ne obvladam? Ali bom delo sploh lahko opravil? Ali je res potrebno … kaj ne bi kdaj drugič, ko bo manj dela?  
Da bi se izognili negativnemu pristopu sodelavcev do spremembe, je potrebno ob novici sodelavce čim bolj natančno informirati o vpeljavi spremembe v delovni proces, z odgovorom na naslednja vprašanja:
  • Kdaj točno bomo začeli uvajanje sprememb?
  • Koliko časa točno predvidevamo, da bo proces trajal?
  • Na kakšen način točno se bomo lotili uvajanja sprememb?
  • Kako točno bomo zagotovili, da delovni proces ne bo trpel?
 

STRAH 3: Strah pred neznanim

Anja je izkušena računovodja, ki dela v srednje velikem proizvodno-prodajnem podjetju, ki je bilo v zadnjem letu kupljeno s strani večje skupine. Pred prodajo je dobila informacijo, da sprememb pri zaposlenih v oddelku računovodstva ne pričakujejo. Sedaj je od vodje izvedela novico, da bodo zaradi usklajenosti v skupini vseeno prešli na drug, modernejši računovodski program. Anjo novica preseneti in skrbi: »Ali bom znala uporabljati nov program? Ali je nov program res potreben? Ali ne bi raje ostali pri tem, ker vemo, da deluje?«
Anja je presenečena in zaskrbljena, saj novega programa in njegovih koristi zanjo ne pozna. Da bo informacijo sprejela s pozitivnimi čustvi, moramo pred odločitvijo raziskati koristi in:
  • Sodelavcem predstaviti nov program in jasno povedati katere prednosti, ki jih prinaša.     
  • Poudariti konkretne koristi delavca (in ne zgolj podjetja) in opisati spremembe pri njihovem delu.
  • Predstaviti možnosti izobraževanj in podpore za uporabo programa ter sodelavce podpreti v času negotovosti.
Naslednjič, ko se lotite uvajanja sprememb svojim sodelavcem, povejte točno tako, da bodo razumeli in nič drugače. Ob tem si zapomnite, da je sprememba tako tehnološka kot čustvena. Tehnološke že obvladamo, kaj pa čustvene?

Jan Kovačič, univ. dipl. psih. in Iris Božič, dipl. psih. (UN).

Taktika plus, d.o.o.

Mail: jan.kovacic@taktika-plus.si
Tel: 01 42 14 400



Designed by Pressfoto / Freepik
ERP sistem za srednje veliko in veliko podjetje ali javni zavod. Na predstavitev iCenter
Spletni računovodski program za računovodski servis ali malo podjetje. Na predstavitev Minimaxa
Preprost blagajniški program za poslovanje z gotovino (davčna blagajna). Predstavitev Saopnet POS-a
Z uporabo naše spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov. xVeč o piškotkih